Persbericht: Jongeren lopen mee met de klimaatmars voor een betere toekomst

10 mrt, 2019 | Persberichten

Klimaatakkoord volstaat niet De Jonge Klimaatbeweging vertegenwoordigt bijna 70 jongerenorganisaties en schaart zich niet achter het huidige Klimaatakkoord. Na een jaar onderhandelen is het voorstel niet eerlijk, effectief en ambitieus genoeg. Het akkoord biedt geen structureel antwoord op klimaatverandering. Daarom gaan wij, als Jonge Klimaatbeweging, de straat op voor ambitieuzer en eerlijk klimaatbeleid. Wij hebben genoeg halve maatregelen gezien en willen nu concrete afspraken. Wij zijn voor een eerlijke verdeling van de lasten en lusten. Wij willen dat de vervuiler betaalt. Wij willen een toekomst voor jongeren. Wij willen een veilige toekomst voor iedereen. Voorzitter Maarten Labots: “Dat de jongeren vandaag massaal voorop lopen is een duidelijke signaal. Onze generatie maakt zich grote zorgen over de toekomst. Daarom komen we in actie. Het kan niet zo zijn dat de wereld van morgen alleen wordt gemaakt door de politici van gisteren.” De #Klimaatmars Op zondag 10 maart 2019 vindt er een grootschalige klimaatmars plaats in Amsterdam. De klimaatmars wordt georganiseerd door Milieudefensie, de FNV, Greenpeace, De Goede Zaak, Oxfam Novib, de Woonbond en vele vrijwilligers. Deze organisaties willen het signaal afgeven aan de regering dat er verandering moet komen in het klimaatbeleid om een betere toekomst te realiseren voor iedereen. Om 13.00 uur verzamelt iedereen op de Dam in Amsterdam. Er zal een kort programma zijn en van daarna zal de groep als stoet door de stad trekken met muziek, spandoeken en spektakel. Vanuit verschillende steden reizen mensen af naar Amsterdam om mee te lopen met de mars. Wij, van de Jonge Klimaatbeweging, steunen deze mars en lopen uiteraard mee. Praktische informatie: Datum: zondag 10 maart 2019 Tijdstip: 13:00 Locatie: de Dam in Amsterdam Actiepagina Klimaatmars (Milieudefensie): www.maakdeklimaatmarsgroot.nl Facebook evenement Jongerenblok klimaatmars 10 maart: https://www.facebook.com/events/143198299947515/ Contactpersoon: Sanne Raaijmakers Bestuurslid Jonge Klimaatbeweging E-mailadres:

Download persbericht Klimaatmars 10 maart 2019